Důležité upozornění - více ZDE

dle § 49 Zákona 108/2006 Sb.

 

Posláním je poskytování pobytové služby osobám,které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku a zdravotního stavu, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.

Tyto osoby zároveň nemohou trvale setrvat ve svém přirozeném sociálním prostředí (domácnosti), ocitly se v nepříznivé sociální situaci, potřebují pravidelnou podporu a pomoc při zajištění svých potřeb a byly vyčerpány možnosti rodiny, blízkých osob, komunity a  možnosti terénních či ambulantních sociálních služeb.  

Domov pro seniory Jevišovice poskytuje sociální služby na základě regionálních karet Jihomoravského kraje. Regionální karty definují potřeby klientů. Popisují oblasti a témata, se kterými se může zájemce na sociální službu obrátit, v čem může služba uživatele podpořit a co společně s ním bude řešit.
Dle regionálních karet sociální pracovník posoudí životní situaci zájemce/žadatele a tyto informace dále slouží pro vytvoření individuálního plánu.
 

Cílem poskytované sociální služby Domov pro seniory je:

  • podpořit klienta v soběstačnosti, v oblasti stravování, hygieny, hybnosti a 
    orientace,
  • podpořit klienta v oblasti zachování rozumových, smyslových a motorických dovedností,
  • zajistit klientovi důstojné a bezpečné prožití života ve stáří a zachování jeho zvyklostí, návyků
  • podpořit klienty v aktivním způsobu života v Domově i mimo něj. Nabízet možnosti 
    plnohodnotného využití volného času a tím přispívat k udržení a rozvoji soběstačnosti,  
    schopností a dovedností,
  • spoluvytvářet příjemné, bezpečné a podnětné prostředí, které vyhovuje potřebám klientů (vybavení pokoje vlastními drobnými předměty (sošky, fotky, květiny apod., možnost vlastnit klíč od pokoje, klíč od uzamykatelné skříňky aj.). K umístění fotografií a jiných vzpomínkových materiálů slouží nástěnky, které má k dispozici každý klient na svém pokoji. Instalace obrazů, nástěnek, případně nábytku a vlastní elektroniky může být realizována pouze se souhlasem ředitele DpS Jevišovice a provedena pouze pracovníky údržby DpS Jevišovice (může být realizována po zaevidování příslušné dokumentace - hmotná depozita apod.),
  • zajistit klientovi kontakt se společenským prostředím a rodinou,
  • zajistit klientovi pomoc v oblasti osobních práv uživatele,
  • poskytnout rychlou dostupnost při volné kapacitě pobytové služby žadateli, který se nachází 
    v nepříznivé sociální situaci.

 

Sociální služba Domov pro seniory je určena osobám:

  • které dosáhly věku 60 let
  • které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, zdravotního stavu a jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby
  • u nichž byly vyčerpány možnosti rodiny, blízkých osob, komunity a  možnosti terénních či ambulantních sociálních služeb
  • které mají o poskytovanou sociální službu zájem, jsou již ohroženy či jim reálně hrozí vyčlenění mimo běžný život společnosti a nemohou se do něj zapojit v důsledku nepříznivé sociální situace.

 

Důvody pro odmítnutí žadatele/zájemce pro sociální službu Domov pro seniory jsou pokud:

  • je osoba mladší 60 let,
  • se jedná o osoby s chronickým duševním onemocněním a osoby se stařeckou, Alzheimerovou demencí a ostatními typy demencí, které mají sníženou soběstačnost z důvodu těchto onemocnění
  • neposkytujeme  sociální  službu,  o  kterou  osoba  žádá,  a to i s ohledem na vymezení okruhu 
    osob v registru poskytovatelů sociálních služeb, 
  • nemáme dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
  • zdravotní stav osoby, která žádá o poskytnutí pobytové sociální služby, vylučuje poskytnutí   
    takové sociální služby, tyto zdravotní stavy stanoví prováděcí právní předpis nebo
  • osobě,  která  žádá  o  poskytnutí  sociální  služby, vypověděl náš Domov v době  kratší  než 6 měsíců před touto žádostí smlouvu o poskytnutí  téže  sociální  služby  z  důvodu  porušování  
    povinností vyplývajících ze smlouvy,
  • je osoba závislá na alkoholu a jiných návykových látkách (indikováno lékařem),
  • osoba narušuje kolektivní soužití,
  • osoba, která trpí akutním infekčním onemocněním (nutná konzultace s lékařem DpS Jevišovice)

  

Zásady pro poskytování sociální služby Domov pro seniory:

  •  Dodržování lidských práv a základních svobod klienta, zachování důstojnosti klientů
    Při poskytování sociálních služeb dbáme, aby byla zajištěna ochrana práv klientů tak, jak jsou deklarována v Listině základních práv a svobod a v dalších dokumentech. Je zachována mlčenlivost a diskrétnost v souladu s ustanovením Zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních a citlivých údajů a v souladu s nařízením EU 2016/679 (GDPR). Zaměstnanci přistupují ke každému klientovi s úctou a respektem. Službu poskytují taktně a citlivě, aby v klientovi nevyvolávali pocit studu. Dbáme, aby nedocházelo ke stigmatizaci (nálepkování). Umožňujeme uplatňování vlastního postoje, názoru a vůle klientů.
  • Individuální přístup ke klientům
    Zaměstnanci uplatňují individuální přístup ke každému klientovi, služba je klientovi poskytována na základě dohodnutých osobních cílů a plánů, které jsou pravidelně hodnoceny a pružně přizpůsobovány aktuální situaci a potřebám. Snažíme se o vytvoření takových podmínek, abychom dosáhli co možného největšího přiblížení přirozeného prostředí klienta.
  • Podpora samostatnosti, nezávislosti, soběstačnosti a nezbytná míra péče u klientů
    Poskytované sociální služby jsou pro klienta vyžádanou podporou v situacích, ve kterých si sám neporadí, úplná péče je poskytována pouze v situacích, kdy spoluúčast klienta není možná. Během poskytování sociální služby se pracovníci snaží vycházet z toho, jaké jsou schopnosti a možnosti klienta.
  • Přistupování ke klientům jako k rovnocenným partnerům
    Zaměstnanci našeho Domova nevystupují vůči klientům v nadřazené ani podřazené pozici. Služba je založena na vzájemném vyjednávání a dohodě o způsobu poskytování sociální služby.
  • Respektování soukromí
    Respektujeme soukromí klientů – jednak jejich soukromé osobní věci (manipulace vždy se souhlasem klienta), tak i soukromý prostor (do pokoje vstupujeme vždy se souhlasem klienta).
  • Podporování sociální integrace
    Poskytované sociální služby směřují k sociálnímu začleňování klienta a zamezení jeho sociálnímu vyloučení. Podporujeme udržování kontaktů klienta s rodinou a přáteli. Klient má možnost pohybovat se mimo Domov, např. navštěvovat rodinu, přátelé a známé apod. Snažíme se klientům nabízet a zapojovat je do zájmových, terapeutických, kulturních a společenských aktivit. Zároveň umožňujeme klientům, aby mohli využívat služeb dobrovolníků a také dostupných služeb mimo domov – např. obchody, pošta, spořitelna, městský úřad, kulturní centrum, restaurace, muzeum, apod.
  • Tvorba služby na základě skutečných poznatků z praxe
    Na základě poznatků z praxe dochází k tvorbě metodik a přijímání různých opatření. Služba se pružně přizpůsobuje potřebám klientů, nikoli klient potřebám zaměstnanců.
  • Týmová spolupráce
    Profesionalita poskytovaných sociálních služeb vychází z týmové spolupráce všech zainteresovaných osob uvnitř i vně poskytovatele, důraz je přitom kladen na vzájemný dialog a dohodu.
  • Bezpečnost a odbornost pracovníků poskytovaných sociálních služeb
    Snažíme se garantovat bezpečný způsob poskytování sociálních služeb a jejich kvalitu. Bereme zřetel především na klienty, kteří jsou dezorientováni časem, místem, osobou. Vytváříme takové podmínky, aby byla pro ně poskytovaná sociální služba bezpečná a aby se i bezpečně cítili (pomáháme klientům např. pomocí umístěných nějakých symbolů na vstupní dveře pokojů, chodbách…). Klademe důraz na další vzdělávání zaměstnanců (školení, semináře, supervize, konference….).
  • Transparentnost při poskytování služeb
    Veškerá činnost našeho Domova je transparentní a průkazná, je o ní zajištěna dostatečná informovanost.
  • Spolupráce s rodinnými příslušníky
    Při poskytování služby se snažíme v rámci možností spolupracovat s rodinou.

Důležité upozornění

Od: 0000-00-00 00:00:00 Do: 0000-00-00 00:00:00

ZMĚNA

Termíny návštěv

OD 10. 8. 2020

 

Upozorňujeme, že od pondělí 10. 8. 2020 se mění termín návštěvních dnů. Návštěvy ke klientům budou umožněny pouze ve dnech
ÚTERÝ, PÁTEK v době od 13:30 do 16:30 z technických důvodu – nedostatek personálu k zajištění preventivních opatření u vstupu do budovy (oddělení).

ÚTERÝ:         13:30 – 16:30    hod.

PÁTEK:         13:30 – 16:30  hod.

Od: 0000-00-00 00:00:00 Do: 0000-00-00 00:00:00

ZMĚNA – NÁVŠTĚVY

Upozorňujeme, že od pondělí 13.7.2020 se mění návštěvní dny. Návštěvy budou umožněny pouze ve dnech ÚTERÝ, ČTVRTEK, NEDĚLE v době od 13:30 do 16:30 z důvodu nedostatku personálu k zajištění preventivních opatření u vstupu do budovy (oddělení).

 

Od: 0000-00-00 00:00:00 Do: 0000-00-00 00:00:00

Pokyny pro návštěvy u klientů DPS Jevišovice

Návštěvy jsou povoleny od 25.5.2020

 

·         Doba návštěv: 13:30 hod. – 16:30 hod., každý den
·         Návštěva ke každému klientovi - maximálně 2 dospělí + 2 děti
·         Při příchodu návštěvy je nutné se ohlásit u služby konajícího personálu na daném oddělení (hlavní vchod do budovy uzamčen)
·         Při vstupu si každý návštěvník vydezinfikuje ruce a bude mít ochranou ústní roušku
·     Při příchodu každému návštěvníkovi personál DPS Jevišovice změří teplotu (pokud přesáhne 37°C, nebude možné návštěvu ten den pustit ke klientovi)
·         U imobilního (klienta upoutaného na lůžko) klienta bude možná návštěva u lůžka, u mobilních klientů (popř. i u klientů na mechanickém vozíku) doporučujeme návštěvu uskutečnit ve společenské místnosti, na jídelně budovy A nebo v zahradě (NE v parku); na budově B je možno využít jídelnu nebo terasu.  
·     I nadále je možná komunikace klientů s rodinami pomocí tabletu, tzv. videohovorem, nebo na uvedených telefonních číslech:

                     Budova A:               tel.: 723 460 894      (slouží pro volání rodina       →       klient)

                 Budova B:               tel.: 723 460 895      (slouží pro volání rodina       →       klient)

                 Odd. za jídelnou:     tel.: 607 268 807      (slouží pro volání rodina       →       klient)

 Pokyny platí od 25.5.2020 do odvolání

 

 

Podrobnější informace u sociálních pracovnic DPS Jevišovice na tel.: čísle 515 300 655 (nebo na mobilních telefonech jednotlivých pracovnic)

<< < > >>
další upozornění
 
Domov pro seniory Jevišovice, p.o.

Jevišovice 104,
671 53 Jevišovice

T: +420 515 300 650
    (od 06:00 - 14:00)
E: info@domovjevisovice.cz